torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullen

Ja dagens dedikation var ju given. Det är kanelbullens dag idag och det har jag firat!! En stor kanelbulle från Orion har slunkit ner...älskar när det kommer sånna här dar och man faktiskt får äta godsaker. Har ju annars bestämt mig för att hålla mig borta från sånt. Har köpt hem 70% choklad så när suget faller på tar jag en liten bit och sen vill jag inte ha mer!!! Kan inte påstå att det är speciellt gott så det är ju perfekt...haha

Idag har vi haft mysdag i bokskogen i Molla. Jätte mysigt att ströva runt bland dessa jätte träd och bara njuta av luften och av dessa vackra höstfärger. Blev en lång tur på nästan 3 timmar. Okej det var kanske inte riktigt meningen... ja vi villade bort oss som vanligt, typiskt!!


Yatzy var helt överlycklig massa nya lukter att ta in.Tyvärr så blev hon hemskt skitig och jag som var så duktig och tvättade henne igår, där fick man för det...


Dagen ros: Går faktiskt helt otippat till kanal 5 som anammat programmet "amazing race" och gjort en svensk version "Peking express". Dessutom har dom lyckats med det stora konstycket att inte göra det så där svenskt töntigt. Heja kanal 5!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

den där kanelbullen såg väldigt god ut!

jag, jonathan + noah packade in oss i bilen igår för att dammsuga & tvätta den - efter det skulle vi belöna oss med varsin kanelbulle hade vi tänkt.. men då bestämde sig bilen för att dö så kvällen tillbringades med att bogsera hem den istället.. ;)

härlig med en lång skogstur även om det berodde på att ni gick vilse! :)

Anonym sa...

anden hittades på my one! den har ett väldigt roligt läte (låter mest som ett bröl, hihi) så jag tror att yatzy vill ha en sådan också :)