torsdag 1 januari 2009

Min vackra by...

Har varit hemma och firat jul i min underbara by... Det är så man blir gråtfärdig över hur vackert det är!
Tragiskt att man måste flytta långt bort för att få upp ögonen för denna otroliga natur och dessa underbara färger. Så här bjuds på bilder från min by :)


Nu är det nära... bilden tagen genom rutan och nu är det bara 2 mil kvar att åka.

När jag bodde hemma så var detta fält bara en jobbig lukt.... ko bajs... Nu är det en skönhet!

Granhäcken.... här har det åkts mycket pulka,bob,miniskidor,brickor... ja you name it!

Från en sida vattudalen mot den andra sidan.

På min gata i byn där jag bott...

Skoter leder, det är vackert det!

Underbart ljus...

Byggda runt det är tur jag gärna tar!
Ja så här ser det ut i vackra Strömsund :)

6 kommentarer:

Elin sa...

Oj ja det var då verkligen vackert där uppe! Hoppas ni hade en bra jul :D

Lotta sa...

Såå fint du växt upp Lena! Hoppas att ni hade en riktigt skön julledighet, jag kan tänka mig att Yatzy trivdes bra i snön:-) Gott nytt år önskar vi er! Hoppas vi ses framöver för lite bus(om inte Yatzy vuxit ifrån det, hi hi)

Anonym sa...

Underbart vackert, fridfullt.
Det påminner mycket om Pudasjärvi.
Ha det så gott/ Den vimsiga

Anonym sa...

Otroligt vackert. Jag längtar efter snööööö...det luktar gott och allt blir så tyst och dämpat.

Cilla sa...

Sådana här bilder kan få en till att sakna Sverige lite grann, sedan tänker jag på när jag senast upplevde snö och inte bara blask så trivs jag nog ganska bra här borta i väst ändå... Underbart vackra bilder!!!

Anonym sa...

Hej svejs från norr

Riktigt tjusiga bilder du tagit härifrån.Ni måste nog vara hemma oftare för att förstå varför vi säger att det är så fint. Ofta beror det nog på vädret, att man ser och kan njuta över allt det vackra. Kram alla 3 från Moster o Bobs